(033) 456 45 80 Zeldertsedreef 13A, 3824EJ Amersfoort NL85 ABNA 0511417659
Home >> Wat we doen >> Medical taping

Medical taping

De basis van het Medical Taping Concept werd in de jaren zeventig gelegd in Japan en Korea. Hier werden destijds tapemethodes ontwikkeld vanuit de gedachte dat beweging en spieractiviteit essentieel zijn om gezondheid te behouden of te herstellen.

De achtergrondgedachte is, dat spieren niet alleen nodig zijn voor beweging maar daarnaast ook bepalend zijn voor bijvoorbeeld de bloed- en lymfecirculatie en de lichaamstemperatuur. Als spieren niet goed functioneren, kan dat dus een scala aan klachten en aandoeningen geven.

Het Medical Taping Concept
Het Medical Taping Concept is daarmee een revolutionaire behandelmethode die fundamenteel verschilt van conventionele behandelmethodieken. Meerdere fysiotherapeuten binnen onze maatschap hebben de cursus met goed gevolg afgelegd.

Hoe werkt het?
De elastische tape zorgt ervoor dat de opperhuid wordt opgetild, waardoor het volume van de tweede huidlaag met daarin de haarvaatjes, groter wordt. Hierdoor ontstaat een betere doorbloeding, waardoor afvalstoffen sneller worden afgevoerd en voedingsstoffen sneller worden aangevoerd. Bovendien wordt door de liftende werking de druk op de zenuwen minder waardoor de pijn vermindert cq. verdwijnt. Door het continu stimuleren van het natuurlijk genezingsproces van het lichaam zelf, in combinatie met het meerdere dagen kunnen dragen van de tape, zorgt de tape voor een unieke “24-uurs” behandeling. Gevolg: een afname van de pijn en een sneller herstel.